God jul

En riktigt God jul
önskar jag er!

Hoppas ni har fått fina julklappar!



Tyvär kan jag inte komma åt mina bilder för tillfället, datorn har pajat...

Bilder från dagen!







Bilder från dagen.

Ruskigt länge sedan jag bara var ute med kameran och velade.
Men vädret har varit trist, ingen snö, och dagarna är mörka och korta...

Grattis Panda!



Grattis Panda!

Idag är det inte bara Lucia, utan också min lillkilles födelsedag! :)

Pepparkakshus





Idag har jag byggt pepparkakshus.
Alldeles själv också! *stolt*
Jag brände mig inte ens på sockret :O

elgooG




När jag kom hem från skolan krånglade datorn. När man skulle skriva in något i webläsaren blev texten baklänges :O
Så skulle min syster gå in på google, men eftersom det skrevs baklänges stod det elgoog i webläsaren istället. När hon sedan tryckte på enter, gissa vart hon hamnade då. Haha, jo hon kom in på goggle, fast allt stod baklänges!
Haha vilket skämt! XD

Jag är antagligen lite efter som inte upptäckt siadan förut.
Men kul var det ;D

Polis polis potatisgris


(Bild från förra vintern.)

Idag var polisen på skolan. Dom skulle ta någon kille som kom till våran skola hela tiden fast att han är avstängd....
Men i alla fall, det roliga var att jag och mina två kompisar kände den ena av poliserna. Hon har varit med som ledare på ett läger vi har varit på några ggr.
Poliserna stod och pratade med rektorerna ute på skolgården. Offret hade tydligen stuckigt. Vi vågade inte gå ut och hälsa då, men när poliserna och rektorerna gick igenom vårat arbetslag råkade vi stå och hänga i koridoren. Jag vet inte riktigt om hon kände igen oss, men hon hälsade tillbaka i allafall :)
Vi var lite sugna på att fråga om vi inte kunde åka med en sväng i polisbilen, men vi skippade det haha XD!


Bredband

Hej på er!

Jag sitter här vid datorn och har tråkigt.
Ingen kul bild har jag att bjuda på heller.
Men, hittade en kul låt på skrattnet.se

http://www.skrattnet.se/media/ljud/bredband.mp3

Ja, vad skulle vi göra utan bredbandet??

Julbak





Nu håller mamma på att baka förfullt. Massor av småkakor och lussekatter...... :)
Jag övertalade henne att göra några med saffran i också. Jag är nämligen den enda i vår familj som gillar det.... :O

Nu väntar pepperkaksdegen i kylen. Vi ska nog baka till helgen hoppas jag.
Finns det något godare än pepparkaksdeg?
För det är väll degen alla längtar efter, och inte kakorna, eller? :O

Svejs!