Torpet


Jag var vid ett torp i närheten och tog bilder idag. Blev inga superbilder men en del blev helt ok.

Ni kanske får se fler bilder sen...

Liten fluga



Haha, jag gillar att fota småkryp grässtrån. Denna flugan hade hittat en torr plätt när jag fotade regndroppar. Synd att ena vingen blev oskarp.

Regndroppar







Det har regnat i princip hela dagen. I morse vräkte det ner. När det var uppehåll kom min bror och vi åkte vi till norvalla markand. Min syster spelade på choklad där. Hon vann 2kg marabou mjölkchoklad på första lotten. Den ungen har alltid tur!

Tisdagstema: fordon



Ett passande tema eftersom det precis varit wheels and wings i Varberg. Jag var ioch för sig inte där. Men denna snygga bilen såg jag vid midsommar.

Fler bidrag här

Hjälmared


Bad på hjämared

Hemma från hjälmared nu. Det var ett mycket kul läger. Som varje år...
Nästa år blir änu roligare, för då ska jag vara barnledare.

Åker på läger



Imorgon åker jag iväg på läger. Kommer hem på söndag igen. Det ska blir riktigt kul!

Tisdagstema: hjälpmedel


En kamera måste man ha om man ska ta några bilder. Det är ett viktigt hjälpmedel om  man ska kunna delta i Tisdagstema.
Fler bidrag här

Sommargäster



Min morbror som har bondgård sålde sina kor för något år sen. Men idag när vi cyklade dit upptäckte vi några sommargäster. Tre ungtjurar gick och betade i hagen.



Regn och åska



Nu har värmen försvunit och byts ut mot regn och åska. Det är lite mysigt med regnet och mullret om kvällarna. Förutom att man måste stänga av datorn förstås. Jag hopps det blir fint väder igen nästa vecka när jag ska på läger. Så man kan bada mycket...

Medeltidsdagar



gycklarshowen


gycklarshowen

Idag och igår har det varit medeltidsdagar på varbergs fästning. Jag och min syster var där idag. Det fanns massa olika marknadsstånd man kunde gå runt bland. Dom sålde både smycken godis och barkbröd. Vi tittade på en gycklareshow som var riktigt kul. I museét träffade vi både bockstensmannen och Ötzi, ismannen. Just det, det årliga tångfotbadet var ju min syster tvungen att göra också. (Hon blev tvingad till det förra året.) Fast jag hoppade tångbadet...

Småland








Idag har jag varit på kusines konfirmation i småland. Det tog långt tid att åka bil. 2 timmar ungefär. Det var varmt och svettigt i bilen. I kyrkan bjöd konfirmanderna på en liten pjäs där jesus spelade supermario och min kusin hade en roll där hon hette Katrin Plommon. Haha! Efteråt fick vi god mat. I allafall var efterrätten riktigt god, chokladkaka, jordgubbar och glass. Mmm!

Innan vi skulle hem åkte vi till en sjö. Jag var trött och hade huvudvärk så jag inte orka bada. Istället satte jag mig på bryggan och badade fötterna. Medans dom andra badade hann jag ta lite biler vid sjön.

Krigare

Före


Efter


Foto: Karin
Redigering: Jag

Min syter är en riktigt krigare!