Tisdagstema- värme



En och annan ko latar sig också i värmen :). Fler bidrag hittar du här

Prästkragar






Fjäril och slända





En fjäril och en slända. Det var svårt att fånga dom på bild innan dom flög iväg.

Tisdagstema: teknik



Det är inte alltid så roligt att vakna av väckarklockan som ringer. Nej då finns det många andra mycket trevligare tekniska prylar. Fler bidrag här

Jag har slarvat med tisdagstemat. Det var flera veckor sen sist.... Jag ska försöka att skärpa mig :)

Gusten





Här kommer två bilder på ridskolans katt Gusten. Visst ser han lite farlig ut med sitt glödande öga på andra bilden. (Inte hans riktiga öga, jag har redigerat.) Men jag lovar, Gusten är inte alls farlig, nej han är så mysig och snäll så!

Ja, det var ett tagsedan jag satt på hästryggen nu. Det skulle vara härligt med en lååång uteritt tycker jag!

Glömde



Glömde ju nästan. Jag måste få önska er alla en glad midsommar! :)

sommar



Jag längtar efter att det ska bli riktigt varmt. Riktigt badväder vill jag ha! På sommaren ska solen stråla och det ska vara klarblå himmel. Nu är det bara molnigt. Det ser ut som stora ovädersmoln som tornar upp sig på himmeln. Ganska maffig men ändå, det är fel.


Groda





En liten grodprins?
Han ska jag drömma om på midsommarafton :)

Plocka blommor


Naturens skönhet






Fler bilder från idag. Någon som vet vad den lustiga blomman längst ner är för något?

Efter regn kommer sol










Jag var nere och tog kort vid kvarnen idag. Det har regnat så mycket denna veckan, så jag tänkte att det skulle vara mycket vatten i bäcken. Precis vid bron var vattnet riktigt brunt och äckligt. Tänk, där badade jag med hunden för någon vecka sen. Usch!

Igår slutade jag skolan. Så nu har jag sommarlov! Inget bra väder på skolavslutningen. Ösregn hela dagen. Men idag är det toppenväder! Efter regn kommer sol.

En ros



En ros till dig!

Småkryp







Idag är det nationaldagen! Inte för att jag brukar fira den så mycket. Det bästa med dagen är ju att man får vara ledig. Otur att den hamnade på en lördag i år.

Grattis till min broder som fyller 24 år idag!

Tepåsen









Jag tog kort på en fin tekopp som vi har. Men jag blev inte så nöjd med bilderna.
Istället tog jag kort på tepåsen som låg i, och det blev ju riktigt bra :)

Färgglad















Tema färgglad

Nu var det längesen jag uppdaterade! Jag får allt ta och bättra mig. Jag har precis kommit hem från våran klassresa. Vi bodde på en bondgård och sov i millitärtält. Det var kul men kallt.

Bilderna är från mitt och Annas bildarbete i skolan.På bilden skulle man göra ett bildspel till valfritt tema. Jag och Anna valde tema färgglad. Vi blev mest nöjda med bilden på penseln!

Det saknas två bilder på några dagisbarn, men de bilderna fick tyvär inte publiceras på internet.