Hängmattan



Idag har det varit riktigt varmt. Det har ju snöat i veckan, men idag vände vädret.
Det skiftar mellan vår och vinter hela tiden.

Jag tog ut och hängde upp hängmattan nu i eftermidag.
Så jag låg där och myste lite med några av kaninerna :)

Bilden är på mig och Panda från i sommras.

Tingeling!



Nu har nästan hela denna veckan segat sig igenom. Det ska bli skönt med lite helg!
Vad händer i helgen då? Jo just det, jag skulle kanske på bio med mina kompisar på söndag. Får se hur det blir. Annars blir det väl mest slappa och ta det lungt.

Denna veckan har min syster vart hemma. Hon bor ju annars på sin skola. Hon fyllde nyss år, så vi firade henne i helgen. Hon fick bl.a en digitalkamera. Nikon coolpix.

Ingen har väll missat melodifestivalen förresten? Hur kunde Malena Ernman vinna?
HA! Philman med Tingeling skulle ju lätt ha vunnit ;D

Klängväxt






Någon sorts klängerväxt som finns i skogen.

Dammen







Igår var jag vid damman som ligger längst ner i fårhagen.

Vackert väder





Vår Vår Vår

Denna veckan har det varit jättefint vårväder.
Solen har lyst, fåglarna har kvittrat.... Iskolan har vi till och med varit ute lite på rasterna :O

Idag på mattelektionen fick vi vara ute och hoppa långhoprep, och på So:n spelade vi bränboll. :)

Hehe, vad snopet om det helt plötsligt skulle komma snö nästa vecka :O
Men det tror jag väl inte. ;)

Knut knöt en knut.



Charmtroll



Vilket charmtroll!

krokusar






Idag har solen skinit så mycket att alla krokusar äntligen slagigt ut!

Vinter eller vår?



I går vid 2 tiden började det snöa. Jag trodde bara det skulle komma lite puder. Men icke, det vräckte ner snö fram till kvällen. Och idag smälte såklart all snö bort igen. Så det var ju mycket nytta :O

Nu hoppas jag iallafall att snön håller sig borta så våren kan komma på riktigt!


Bilden är på Panda sist det var snö här.



Stenbron



Idag fotade jag vatten. Denna bilden blev jag mest nöjd med.

Solnedgång



Solnedgången som speglar sig i vårat växthus.

Knoppar





Såhär långt har våra krokusar kommit.

Wilmer







Min bror var här i morse och hade med sig sin valp.
Wilmer heter hunden.

Visst är han söt?

Gammal kamera


Så här såg kamerorna ut för i tiden...


Konstigt, hur jag än letade kunde jag inte hitta displayen på kameran :O