Advent



När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla är så glada att fira få advent.

Får






Bilder på grannens får.
Kolla in första bilden, jag älskar djur med förvirrade miner! :)

Hopptävling


Foto:Sanna
Dani, Sannas kanin

Idag var jag på hopptävling i Göteborg.
En lyckad dag, även om det var iskallt :s

Panda kom 4:a och blev medelsvår :)
Sessan gick också fint, men oturligt nog gick tiden ut precis innan sista hindret. :/

Första snön!



I natt föll den första snön!
Ett tunt puder täckte hela marken i morse när jag vaknade.
... Vi får hoppas att det kommer mer i helgen :)




I dessa tider passar det väll bra med en jullåt, eller?

Staffan var en tallegren.
Vi tackom nu så gärna.
Han vattnade sina fåglar fem,
allt för den ljusa stjärna.

Ingen dag är  synesen,
stjärnorna på himmelen dom blinka.

Ja så kan det också låta, haha!

Clementiner

Jag lekte lite med clementiner.






Ipod

Jag fick hem min Ipod idag på posten! :)


Dom är jättesmidiga dom här Ipod shuffle. Min lillasyster har en som jag brukade låna.
Men nu har jag köpt mig en egen. En silvrig blev det. Funderade på en orange men....
350kr fick jag ge för den. Jag köpte den på tradera, helt ny.

I dag

Tjo!

Som ni ser har jag ändrat designen lite. (Eller ganska mycket faktiskt.)
Bilden till headern tog jag i sommras när jag var på läger tillsammans med mina sköna polare.



Dagen har rullat på som vanligt. Vi bråkade lite med våran spanska lärare... inget ovanligt.
Efter skolan var jag på ridskolan. Red lektion med sötaste Snigill. Vi har börjat planera vårt årliga luciatåg. Tyvär kan ni inte få se bilder där i från eftersom jag ...HOST...  ska vara lucia.     xD

Röksvamp























Idag försökte jag mig på att ta kort på röksvampar!

Är det någon mer än jag som brukar stampa på dom
roliga svamparna i skogen? :)

Mörkt




Detta eviga mörker!
När man stiger upp på morgonen är det mörkt!
När man kommer hem från skolan är det mörkt!

Redan klockan 3 idag när vi slutade i skolan höll det på att mörkna. När man kommer hem hinner man inte med någotting. Jag vill till exempel hinna rasta min kaniner innan det blir kolsvart.

Tänk om det kunde komma lite snö (jag vet, mitt eviga tjatande X))som lyste upp världen lite! Men just nu ösregnar det ute istället! Och det har det gjort hela dagen. Jag fick gå i pissvåta strumpor bara för att mina skor läcker in.

Design till Liza

Nu har jag fixat en ny design åt Liza. Det är verkligen skoj att designa andras bloggar.
Sanna sa att jag borde börja ta betalt för varje design:) Haha, det kanske vore något?

Så här blev iallafall Lizas blogg.
Titta in på henns sida så blir hon glad!



Designhjälp

Idag har jag hjälpt min kompis Sanna med en ny design till bloggen.
Jag blev faktisk rätt nöjd. Får hoppas att hon också blev det! Men det tror jag nog.
Som ni nog märker så gillar hon grönt.:)

Sanna blir nog jätteglad om ni tar en titt på sannas blogg!


Sumobrottare

Idag har jag och syrran prövat hennes nya sumobrottar dräkter. Hon fick dom från jultidningarna.
HAHAHA! Det var kul det. Man kände sig välldigt biffig i sånna där dräkter.



Citat 2

Citat:

"Där satte du huvudet på spiken."


Tjena mors!....

Tjena mors!

Idag var det dans på idrotten. Innan läraren kom fick jag och en kompis med alla tjejer på att dansa jenka i koridoren. En jätterolig dans där man står i ett led och håller varandra på axlarna. :) Sen när lektionen började frågade vi om vi inte kunde dansa jenka. Så först fick vi bugga och sedan blev det jenka.Det var skoj!

När larären frågade hur många som kunde dansen och vi svarade att vi precis dansat den i koridoren tyckte han nog att vi var lite konstiga. Haha ;D


Här får ni ännu en höstbild!







3 varianter på ödestugan

Nu har jag pillat lite mer med ödestugan.
Här kommer 3 olika varianter.
Vilken gillar ni bäst?


Bild 1 färg



Bild 2 blandat svartvitt o färg



Bild 3 svartvitt