Tillbaka



Nu är jag tillbaka. Det blev visst en liten blogpaus. Jag upptäckte att jag inte bloggat på 2 veckor!

Skolan har ju börjat igen. Inne på andra veckan nu. Idag åkte vi vattenskidor med klassen. Vi skulle cykla till sjön och det var lååångt. 2 mil tror jag det var. Jag lyckades faktiskt stå på vattenskidorna och åka en bit. *stolt*

Inga fler inlägg i kväll för nu ska jag sova.
Godnatt!

Stockholm del2


På skansen fanns det jättesöta lemurer...



...Och colla ormar



Det var en besvikelse att man inte fick hålla ormarna. Man fick bara klappa dom :(



På fredagen var vi på Gröna lund. Det var kul, men det slår ju inte Liseberg ;) Det var roligast att åka Insane och Extreme. På kvällen kom det en värsta hagelskuren! Så dom fick stänga av hela grönan en stund.



Det lyckliga brudparet!
Det blev ett väldigt lyckat bröllop på lördagen.

Stockholm del1

Här kommer lite bilder från när jag var i Stockholm!




Vi besökte fjärilshuset. Det fanns många fina fjärilar att titta på. Även lite andra djur. FIskar, pappegojor och fåglar. Det var väldigt varmt inne hos fjärilarna. Jag undrade varför bilderna blev så suddiga först. Sen upptäckte jag att det blivit imma på glaset ;)



På slottet såg vi när dom bytte vakter. Väldigt onödigt att hålla en stor cermoni bara för det kan man tycka. Men det var häfigt.

Min lillasysters kommentar när hon fick se en av vakterna. "Titta det är en TJEJ!" Haha!


I gamla stan gick vi förbi den här läskiga...
En ledsen ängel som tiggde pengar.


Många coola djur på skansen. Här har vi en blå groda.

På hotellet

Jag sitter på hotellet nu. Har precis kommit in ifrån en runda på stan. Mina tygskor står på rummet och är genomsura. Det ösregnar och åskar nämligen där ute. Annars har det varit fint väder idag. Sol! Jag har varit på fjärilsmuseet idag. Fick många fina bilder där. Har även varit på slottet och sätt vakterna patrullerat (eller vad det heter.) I morgon väntar Grönalund och Skansen.

Detta blev ett bildlöst inlägg idag, men ni kan ju se fram imot alla stockholmsbilder jag kommer lägga upp när jag kommer hem ;)

Stockholm



I morgon åker jag till den stora staden. Skall vara borta till på Söndag. Jag hoppas jag får många fina bilder att visa upp här på bloggen sen. Några bröllopsbilder också, eftersom min kusin ska gifta sig på lördag. Jag har precis fått ett nytt minneskort med 4gb. Så nu kan jag ta ännu fler bilder!

Badväder





Idag har jag varit vid stranden igen. Jag tänkte ta med mig kameran och ta lite strandbilder. Men jag glömde såklart kameran hemma. Istället blir det denna bilden. Det är ett frö, ett sånt som finns på maskrosor. Fast det kommer från någon annan blomma.

Vatten







Jag använde vattenslangen för att få lite snygga vattenbilder. Jag blev väldigt nöjd med resultatet!

Min lillasyster fick hålla slangen samtidigt som jag tog kort. Hon blev ganska blöt kan jag säga. Fast det ville hon ju också. Det avslutades med lite vattenkrig, men jag kom undan utan att bli så blöt ;)

Det har varit varmt idag. Över 30grader i solen. Och jag som klagde i förra inlägget ;)
Vi åkte och badade i en sjö på ett badställe med jättebra hoppklippor. Härligt med ett dop! Det var ett tag sedan jag badade nu ju.

Gör din egen logga

Jag tänkte jag skulle visa hur man gör en egen logga till sina bilder med photoshop!

Börja med att öppna ett en tom fil (Ctrl+N)

Lagom storlek på loggan är 150-200 pixlar hög och bred. Beror på hur stor man vill ha den.



Gör nu din logga som du vill ha den.

Exempel på en logga



När du är nöjd med din logga väljer du redigera, definera pensel



Välj ett namn på loggan i rutan som kommer upp.



Nu är du klar!
Nu är det bara att trycka på penseln i verktygsfältet och leta upp din nya logga och börja använda den.
Du kan förstås ändra färg på din logga precis som med en vanlig pensel.


Såhär kan det se ut!



Inte så svårt va? ;)

Tisdagstema - upp och ner



Det hjälper inte om man vänder kortet upp och ner. Det ser likadant ut iallafall.
Fler bidrag här

Blåcklockor



Bilderna är tagna vid torpet jag var vid förra veckan. Eller Hannas trädgård som det kallas efter en som bodde där för länge sen.

Det regnar ute. Det verkar inte bli någon mer sommarvärme. Om tre veckor börjar skolan. Men innan dess ska vi till stockholm, så det är ju något att se fram imot!



Dålig uppdatering







Det har blivit dåligt med inlägg på senaste tiden.
Varför? Jag har inte orkat eller haft någon insperation till att fota. Lite lathet kanske....
Men jag ska försöka lägga upp lite oftare nu.

Ha en bra dag allihopa!