Julmarknad i Lübeck

Jag var på julmarknad i Lübeck förra helgen. De som läst tyska i skolan åker varje år till Lübeck i tyskland, och eftersom det fanns platser kvar i bussen fick vi i spanskan också åka med. Det var en jättevacker stad med en massa gamla fina hus. Vi hade jätteroligt och jag fick köpt en hel del julklappar när jag var där. Pizzan var jättegod, riktigt tjock och matig. Det bästa var att det fanns minst 10 vegetariska att välja mellen. Mitt på torget fanns det ett gigantiskt parishjul. Det såg skrämmande högt ut och jag vågade absolut inte åka, det skulle vara att utmana ödet, men några av mina kompisar åkte glatt.
Vad tycker ni? Har jag fått lite julstämning på bloggen?

Kommentarer
Postat av: Emma - horseback riding and photographing.

lübeck! :) (y)

2010-12-20 @ 22:10:34
URL: http://emmajjoo.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback