Medeltidsdagar



gycklarshowen


gycklarshowen

Idag och igår har det varit medeltidsdagar på varbergs fästning. Jag och min syster var där idag. Det fanns massa olika marknadsstånd man kunde gå runt bland. Dom sålde både smycken godis och barkbröd. Vi tittade på en gycklareshow som var riktigt kul. I museét träffade vi både bockstensmannen och Ötzi, ismannen. Just det, det årliga tångfotbadet var ju min syster tvungen att göra också. (Hon blev tvingad till det förra året.) Fast jag hoppade tångbadet...

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad mysigt med medeltidsdagar! Jag älskar den veckan på Gotland, vad bra att Varberg har liknande.



Ha en fin dag!

2009-07-07 @ 10:43:10
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: kusin vitamin

ni kom iväg, fint!

snygga bilder oh yes,

och ännu snyggare måste din syster varit, med mina mästerliga kläder menar jag eheh.

kram!

2009-08-01 @ 00:03:11
Postat av: Inger

Jadå, hon var fin. Men hon var jätterädd för ismannen haha!

2009-08-02 @ 14:40:55
URL: http://fotot.webblogg.se/

Lämna gärna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback